Tutorial OGame
OGame este un joc publicat de compania germana, Gameforge ( Fabrica de Jocuri, tradus ).
Introduecere:
Începutul
Potrivit istoriei OGame-ului, în anul 2250 omul a început să colonizeze alte planete în Univers după invenţia „Motorului cu impuls”, motoarele atigând viteza luminii. Descoperirile în domeniul ştiinţific au ajutat omul să ajungă în era pax. Pacea s-a terminat, când un element rar, „Xentronium” a fost descoperit, acesta fiind descris ca având puterea a 10,000 terran stele / microgram. Dorinţa pentru acest element a cauzat dispute între organizările de oameni, iar războiul a început. Războiul s-a sfârşit când „bomba omega”, urmaşul în viitor al bombei nucleare, a fost folosit, distrugând o mare parte din tot ce a fost construit. Jocul începe după aceste evenimente, încercând să reconstruiască civilizaţia intrestelară construită de om.
Despre aliante :
Alianţele
O alianţă este un grup de jucători care sunt legaţi între ei, ca o ghildă sau un clan. Alianţele sunt folosite în general pentru că oferă solidaritate. Mai nou, toate universurile care sunt în versiunea 0,75a au devenit mai tactice datorită ACS (Alliance Combat System) care le permite jucătorilor să îşi staţioneze flota pe planeta altui jucător în scopul protejării ei, şi să atace împreună cu membrii din alianţa lui. Această variantă există în toate universurile începând cu universul 18 şi în universul 5 al variantei engleze a jocului. A mai fost adăugat în unele universuri a variantei poloneze şi portugheze şi în majoritatea serverelor germane. În curând va fi implementat şi în universul 8 al variantei ruseşti.
Alianţele se protejează între ele de atacuri şi se ajută prin schimburi comerciale între membri. Pagina unei alianţe este divizată în mai multe părţi:
Rang: rangul primit în cadrul alianţei
Membri: numărul persoanelor dintr-o alianţă
Textul extern: textul vizibil pe pagina alianţei, este folosit pentru anunţuri şi poate fi văzut de oricine
Textul intern: textul vizibil doar membrilor alianţei, zonă în care sunt afişate mesaje şi anunţuri mai discrete
Pagina Alianţei: dacă există o pagină web a alianţei va fi arătată aici (în general toate alianţele au propriul forum)
Despre punctaj:
Punctele sunt folosite pentru a departaja jucătorii, acestea sunt şi un factor de departajare în cadrul alianţelor. Un punct este acordat pentru fiecare 1000 de unităţi de resurse cheltuite; iar 1 punct este luat pentru fiecare 1000 de unităţi pierdute. Punctele sunt obţinuţe prin construirea de clădiri, nave, apărare şi cercetare; punctele sunt pierdute prin pierderea navelor şi a defensivei într-o luptă şi prin abandonarea coloniilor pe care a fost construit ceva.
Despre resurse:
Resursele
Sunt 3 tipuri de resurse valabile în OGame: metal, cristal şi deuterium.
Metalul este cel mai frecvent întâlnit dintre resurse şi este folosit în cantităţi mari pentru toate, de la clădiri şi nave până la cercetare
Cristalul este şi el folosit pentru clădiri, dar este folosit cel mai mult pentru cercetare
Deuteriumul este folosit drept combustibil pentru flota jucătorului şi în unele cercetări.
Aceste resurse se obţin în 2 moduri:
Prin jefuirea planetelor altor jucători
Prin exploatarea minieră a planetei (planetelor)
Târziu în joc apare şi o nouă opţiune pentru producerea resurselor, aceasta se numeşte „spargerea flotei” (fleetcrash). Prin această tehnică un jucător cu flotă mare distruge flota altor jucători iar apoi reciclează rămăşiţele flotei adverse (doar metal şi cristal se pot obţine prin această metodă).
Despre cladiri:
Clădirile
Clădirile sunt folosite pentru:
A produce resurse
Pentru energie
Pentru depozitare (Depozitul de metal, Depozitul de cristal şi Bazinul de deuterium)
Pentru construcţia de nave şi defensivă (Port Naval)
Pentru scurtarea timpului de construcţie a clădiriilor (Uzina de roboţi, Uzina de naniţi) şi a flotei şi defensivei (Uzina de
naniţi, Port Naval)
Pentru cercetarea diverselor tehnologii (Laborator de cercetare)
Pentru crearea şi depozitarea rachetelor (Baza de rachete)
Clădirile din OGame sunt diferite de clădirile din restul jocurilor în mai multe feluri:
Nu le plasezi, doar le construieşti şi le avansezi
Le poţi avansa de câte ori vrei (Nivelul 1, Nivelul 2 ş.a.m.d)
Costul clădirilor se dublează la fiecare avansare cu excepţia minelor a căror cost creşte cu 150% / nivel
Fiecare clădire ocupa un „spaţiu” pe planetă, fiecare nivel nou mai ocupă un spaţiu. Când planeta a rămas fără spaţii nu mai pot fi construite clădiri noi, dar există o soluţie - prin formarea de sol ~Teraformer~ fiecare nivel măreşte spaţiul pe planetă. ~Teraformerul~ măreşte spaţiul lăsând loc pentru încă 5 clădiri (din care 1 spaţiu este folosit de clădire).
Despre flota:
OGame este cunoscut pentru a fi un joc ce constă în bătălii cu nave, deci flota este extrem de importantă. Jucătorii cu flote mari se folosesc foarte des de ele pentru a sparge flotele mai mici, aparţinând unor jucători mai slabi sau mai puţin organizaţi. O flotă puternică este cheia spre dominarea jocului. Navele importante sunt:
Reciclatorul: este folosit pentru a recicla resturile formate prin distrugerea flotei adverse
Colonizatorul: această navă este folosită pentru a coloniza o planetă nouă
Transportoarele: transportă resurse iar
Sateliţii Solari produc energia necesară planetei
Crucisatorul : nava foarte puternica de atac
Nava de razboi : nava de atac superioara Crucisatorului
Bombardierul: nava eficienta impotriva unitatilor de aparare
Distrugatorul: regele navelor de razboi
Interceptorul: este o nava mortala cand vine vorba de distrugerea flotelor inamice
RIP: cea mai puternica nava de razboi.
OGame este un joc publicat de compania germana, Gameforge ( Fabrica de Jocuri, tradus ).
Introduecere:
Începutul
Potrivit istoriei OGame-ului, în anul 2250 omul a început să colonizeze alte planete în Univers după invenţia „Motorului cu impuls”, motoarele atigând viteza luminii. Descoperirile în domeniul ştiinţific au ajutat omul să ajungă în era pax. Pacea s-a terminat, când un element rar, „Xentronium” a fost descoperit, acesta fiind descris ca având puterea a 10,000 terran stele / microgram. Dorinţa pentru acest element a cauzat dispute între organizările de oameni, iar războiul a început. Războiul s-a sfârşit când „bomba omega”, urmaşul în viitor al bombei nucleare, a fost folosit, distrugând o mare parte din tot ce a fost construit. Jocul începe după aceste evenimente, încercând să reconstruiască civilizaţia intrestelară construită de om.
Despre aliante :
Alianţele
O alianţă este un grup de jucători care sunt legaţi între ei, ca o ghildă sau un clan. Alianţele sunt folosite în general pentru că oferă solidaritate. Mai nou, toate universurile care sunt în versiunea 0,75a au devenit mai tactice datorită ACS (Alliance Combat System) care le permite jucătorilor să îşi staţioneze flota pe planeta altui jucător în scopul protejării ei, şi să atace împreună cu membrii din alianţa lui. Această variantă există în toate universurile începând cu universul 18 şi în universul 5 al variantei engleze a jocului. A mai fost adăugat în unele universuri a variantei poloneze şi portugheze şi în majoritatea serverelor germane. În curând va fi implementat şi în universul 8 al variantei ruseşti.
Alianţele se protejează între ele de atacuri şi se ajută prin schimburi comerciale între membri. Pagina unei alianţe este divizată în mai multe părţi:
Rang: rangul primit în cadrul alianţei
Membri: numărul persoanelor dintr-o alianţă
Textul extern: textul vizibil pe pagina alianţei, este folosit pentru anunţuri şi poate fi văzut de oricine
Textul intern: textul vizibil doar membrilor alianţei, zonă în care sunt afişate mesaje şi anunţuri mai discrete
Pagina Alianţei: dacă există o pagină web a alianţei va fi arătată aici (în general toate alianţele au propriul forum)
Despre punctaj:
Punctele sunt folosite pentru a departaja jucătorii, acestea sunt şi un factor de departajare în cadrul alianţelor. Un punct este acordat pentru fiecare 1000 de unităţi de resurse cheltuite; iar 1 punct este luat pentru fiecare 1000 de unităţi pierdute. Punctele sunt obţinuţe prin construirea de clădiri, nave, apărare şi cercetare; punctele sunt pierdute prin pierderea navelor şi a defensivei într-o luptă şi prin abandonarea coloniilor pe care a fost construit ceva.
Despre resurse:
Resursele
Sunt 3 tipuri de resurse valabile în OGame: metal, cristal şi deuterium.
Metalul este cel mai frecvent întâlnit dintre resurse şi este folosit în cantităţi mari pentru toate, de la clădiri şi nave până la cercetare
Cristalul este şi el folosit pentru clădiri, dar este folosit cel mai mult pentru cercetare
Deuteriumul este folosit drept combustibil pentru flota jucătorului şi în unele cercetări.
Aceste resurse se obţin în 2 moduri:
Prin jefuirea planetelor altor jucători
Prin exploatarea minieră a planetei (planetelor)
Târziu în joc apare şi o nouă opţiune pentru producerea resurselor, aceasta se numeşte „spargerea flotei” (fleetcrash). Prin această tehnică un jucător cu flotă mare distruge flota altor jucători iar apoi reciclează rămăşiţele flotei adverse (doar metal şi cristal se pot obţine prin această metodă).
Despre cladiri:
Clădirile
Clădirile sunt folosite pentru:
A produce resurse
Pentru energie
Pentru depozitare (Depozitul de metal, Depozitul de cristal şi Bazinul de deuterium)
Pentru construcţia de nave şi defensivă (Port Naval)
Pentru scurtarea timpului de construcţie a clădiriilor (Uzina de roboţi, Uzina de naniţi) şi a flotei şi defensivei (Uzina de
naniţi, Port Naval)
Pentru cercetarea diverselor tehnologii (Laborator de cercetare)
Pentru crearea şi depozitarea rachetelor (Baza de rachete)
Clădirile din OGame sunt diferite de clădirile din restul jocurilor în mai multe feluri:
Nu le plasezi, doar le construieşti şi le avansezi
Le poţi avansa de câte ori vrei (Nivelul 1, Nivelul 2 ş.a.m.d)
Costul clădirilor se dublează la fiecare avansare cu excepţia minelor a căror cost creşte cu 150% / nivel
Fiecare clădire ocupa un „spaţiu” pe planetă, fiecare nivel nou mai ocupă un spaţiu. Când planeta a rămas fără spaţii nu mai pot fi construite clădiri noi, dar există o soluţie - prin formarea de sol ~Teraformer~ fiecare nivel măreşte spaţiul pe planetă. ~Teraformerul~ măreşte spaţiul lăsând loc pentru încă 5 clădiri (din care 1 spaţiu este folosit de clădire).
Despre flota:
OGame este cunoscut pentru a fi un joc ce constă în bătălii cu nave, deci flota este extrem de importantă. Jucătorii cu flote mari se folosesc foarte des de ele pentru a sparge flotele mai mici, aparţinând unor jucători mai slabi sau mai puţin organizaţi. O flotă puternică este cheia spre dominarea jocului. Navele importante sunt:
Reciclatorul: este folosit pentru a recicla resturile formate prin distrugerea flotei adverse
Colonizatorul: această navă este folosită pentru a coloniza o planetă nouă
Transportoarele: transportă resurse iar
Sateliţii Solari produc energia necesară planetei
Crucisatorul : nava foarte puternica de atac
Nava de razboi : nava de atac superioara Crucisatorului
Bombardierul: nava eficienta impotriva unitatilor de aparare
Distrugatorul: regele navelor de razboi
Interceptorul: este o nava mortala cand vine vorba de distrugerea flotelor inamice
RIP: cea mai puternica nava de razboi.